Visie type basisaanbod

“Als een bloem niet bloeit, verander je niet de bloem, maar de omgeving.“

Voor sommige leerlingen gaat het ondanks redelijke aanpassingen te snel in het reguliere onderwijs. We proberen deze leerlingen een veilige haven aan te bieden en te laten bloeien. 

Een gespecialiseerd en multidisciplinair team volgt de groei van jouw kind op de voet op. De klassen worden bewust klein en prikkelarm gehouden. Overleg en teamwerk is onze sleutel voor een goede samenwerking. 

Elk kind zo ver mogelijk brengen, op zijn of haar tempo is onze missie. We dagen onze kinderen uit om verder te groeien binnen de zone van hun naaste ontwikkeling. We doen dit steeds met aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. 

Organisatie type Basisaanbod

Onze school werkt niet met een jaarklassensysteem. De leerlingen worden opgedeeld in pedagogische eenheden, deze indeling gebeurt op basis van sociaal-emotionele ontwikkeling, taalvaardigheid en kalenderleeftijd. Voor wiskunde worden de kinderen opgedeeld in rekengroepen. Elke pedagogische eenheid heeft een klasprofiel en een dierennaam. De naam van het dier zegt iets over hoe deze klas werkt. We bouwen steeds verder op wat de leerling reeds bereikt heeft. 

Dit houdt dan ook in dat leerlingen meer dan een keer na elkaar dezelfde juf of meester kunnen hebben.